روستای گِلیرد

در 12 کیلومتری شهرستان محمود آباد در استان مازندران، در جاده ای به نام ولیسده، روستایی زیبا و با جمعیتی نسبتا بالا  (1500 نفر) با مردم خونگرم و مهربان و البته مهمان نواز و متدین به نام گلیرد وجود دارد.

اگر در ماه اردیبهشت به این روستا سفر کنید به خیابان اصلی آن که قدم بگذراید از بوی بهار نارنج  که از شکوفه های درختان نارنج که در دو طرف خیابان وجود دارند، سرمست خواهید شد. روستای گلیرد معمولا به  امنیت و زیبایی شالیزارها و باغ هایی با درختان چندین ساله معروف است.

در زبان مازنی کیله به رودی گفته می شود که از میان روستا می گذرد. یکی از این کیله یا رودها در استان مازندران که از چندین روستا از جمله روستای گلیرد می گذرد؛ چشمه کیله می باشد. رودی که هم اکنون به دلیل برخورداری از منشاء محلی به آن چشمه می گویند. این رود در روستای گلیرد چشمه کیله معروف است. چشمه کیله که سرچشمه آن روستاهای کاسب محله و سرهنگ کتی و از دل چند روستا به سمت شمال در جریان است، در مسیر خود چندین روستا و محله از جمله پیشکون، تَجَنَک، گلیرد و طلارم را طی کرده و مزارع زیای را از وجود خود سیرآب می کند.

 پس همانطور که متوجه شده اید، شغل اکثر مردمان این روستا کشت بر روی زمین های حاصلخیز و دامداری می باشد.

 در کنار کشاورزی چشمه کیله را می توان به جاذبه ای برای دوستداران طبیعت نیز تبدیل کرد و اگر چنانچه همت مردم و مسئولان در کنار هم جمع شود، بدون تردید در آینده ای نزدیک با اندک سرمایه گذاری می توان به این امر نیز دست یافت که علاوه بر توسعه گردشگری می تواند زمینه اشتغال بسیاری از روستائیان به ویژه جوانان را در روستا فراهم کند.

برای دیدن این روستا برروی نقشه، کلیک کنید.

 

روستای گلیرد مازندران

 

خرید ویلا و زمین در روستای گلیرد

با توجه به موقعیت جغرافیایی و منطقه‌ای که روستای گلیرد دارد، پتانسیل خاصی در سرمایه گذای با خرید ویلا یا زمین در این منطقه دیده می‌شود. آب‌ و هوای مطبوع، شرایط اقلیمی خاص، نزدیکی به دریا، طبیعت بکر و جاذبه های دیدنی که مجموع این عوامل باعث شده، متقاضیان خرید ویلا در شمال، به سفر و خرید ویلا در این منطقه ترغیب شوند. به طوری که سالانه افراد زیادی چه برای سرمایه گذاری چه به منظور گذراندن اوقات فراغت و تعطیطلات دست به خرید ویلا و زمین در روستای گلیرد می زنند.

همانطور که گفته شد، با توجه به وجود چشمه کیله و عبور آن از روستای گلیرد، کشاورزی و کشت انواع محصولات برنج، صیفی جات، سبزیجات و.. را برای کشاورزان راحت تر کرده است. درنتیجه شما می توانید با خرید زمین در این منطقه خیالتان از بابت کشاورزی و مشکل عدم کم آبی راحت باشد!

خوشبختانه به دلیل وجود اراضی زیاد در این منطقه، ویلاهای با بناهای مختلف و متراژهای بسیار متفاوت ساخته شده اند، که هر کسی با هر بودجه ای و امکاناتی که می خواهد، می تواند دست به خرید ویلا جنگلی در روستای سرسبز گلیرد، بزند.

 

خرید ویلا در گلیرد

 

فاصله تهران با روستای گلیرد مازندران

 

فاصله تهران با روستای گلیرد واقع در شهرستان آمل، حدودا 209 کیلومتر با فاصله زمانی حدودا 4 ساعت می باشد.

 

البته دو مسیر برای رسیدن به روستای گلیرد وجود دارد: جاده هراز و جاده چالوس. که از مسیر جاده هزار مسافت آن حدودا 40 کیلومتر کمتر می باشد.

 

برای دیدن این مسیر برروی نقشه، کلیک کنید.

 

 فاصله تهران تا گلیرد

 


اگر شما  علاقه مند به خرید ویلا یا زمین در روستای گلیرد محمودآباد هستید تیم حرفه ای و متخصص املاک رادین آماده خدمت رسانی به شماست. املاک رادین با داشتن انواع فایل های متنوعی از ویلا جنگلی، ویلا سنددار، ویلا دوبلکس، ویلا تریبلکس، ویلا فلت، ویلا نیم پیلوت و... به شما کمک می کند تا یک تصمیم خوب و درست با توجه به شرایط و بودجه خودتان بگیرید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان به بخش تماس با ما، مراجعه نمایید. 

 

فاصله تهران تا گلیرد

 

مقالات پیشنهادی املاک رادین:

 

متل قو و خرید ویلا در شمال

کلاردشت کجاست قبل از خرید ویلا در کلاردشت باید بدانید

شهرهای استان مازندران و خرید ویلا در مازندران

شناخت کلی از شهرک ساحلی امیر دشت مازندران

گالش پل کجاست و خرید ویلا در گالش پل محمودآباد

کلوده کجاست و امتیازات کلوده برای خرید ویلا

جاهای دیدنی شهر نور، و خرید ویلا در نور